۲۴ تا ۲۶ آبان ماه؛ 
دبیر مسابقات دانشجویی زیر دریایی جام آبی، خبر داد: جام آبی رویدادی دانشجویی محور برای ساخت رباط های زیردریایی است که با حضور دانشگاه های مطرح کشور ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ ماه به میزبانی دانشگاه یزد برگزار می شود‌.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 13 November 2023
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد هادی هنرور استادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، بخش دینامیک و کنترل در نشست خبری با حضور کلانتری رییس دانشگاه یزد درباره برگزاری مسابقات جام آبی(ساخت زیر دریایی)، در این دانشگاه توضیح داد: جام آبی رویدادی دانشجویی است که برای دومین بار در دانشگاه یزد برگزار می شود و ربات های آبی به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه یزد در برگزاری این مسابقات تربیت فارغ التحصیل کارآمد است، ظهارداشت: ۳۷ تیم از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ثبت نام اولیه را انجام دادند که چهار تیم به علت طراحی غیر استاندارد از این ثبت نامی‌ها حذف شدند و ۳۳ تیم باقی مانده به مسابقه پرداختند که هم اکنون ۱۷ تیم در مرحله دوم رقابت خواهند کرد.
 
هنرور با اشاره به اینکه دانشجویان آقا و خانم در تیم های شرکت کننده حضور دارند، عنوان کرد: ۱۰ تیم از دانشگاه یزد و ۹ تیم غیر یزدی هستند که تیم های غیر یزدی شامل دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران، اصفهان، صنعتی اصفهان و صنعتی شاهرود است.
 
این استادیار دانشگاه یزد که آغازگر این مسابقات در دانشگاه یزد می باشد، با تاکید بر اینکه این رویداد مورد حمایت ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد نخبگان اظهارداشت: پیش اجرای این مسابقات برگزار شده و اولین اجرای ربات‌های کامل در ۲۴ آبان به مدت ۳ روز در دو استخر دانشگاه یزد انجام می شود و بعد از این مسابقات مرحله پایانی ۱۵ تا۱۷ آذرماه در دریا با مسافت ۶ کیلومتر اجرا خواهد شد.
 
هنرور با اشاره به اینکه دانشجویان رشته‌های مکانیک مهندسی شیمی و برق بیشترین استقبال کنندگان از مسابقات ساخت زیردریایی را داشتند و در تیم ها حضور دارند، تصریح کرد: برندگان این مسابقه جایزه نقدی و امتیازات نخبگانی خواهند داشت.
 
استادیار دانشکده مهندسی مکانیک هدف از برگزاری مسابقات جام آبی و ساخت زیردریایی را آمادگی دانشجویان فارغ التحصیل در فرایند مهندسی دانست و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان در این مسابقات فراتر از تئوری‌های دانشگاهی آمادگی برای اخذ پروژه را تمرین می کنند.
 
هنرور عنوان کرد: پروژه‌های دانشگاه به این شکل اجرا نمی‌شود و باید به این روش روی بیاوریم بنابراین امیدواریم بتوانیم مسابقات زیردریایی را به طور مستمر برگزار کنیم همینطور که اکنون دومین دوره از این مسابقات را در دانشگاه یزد شاهد هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه مسابقات زیردریایی معمولا در دنیا برگزار می‌شود، گفت: این نوع مسابقات در ایران تاکنون در سطح‌های مختلف بین دانشجویان به طور محدود برگزار شده بود ولی در یزد این مسابقات، اجرا می‌شود که امیدواریم به طور مستمر در سال‌های آینده آن را برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار